lördag 20 augusti 2011

Dag 3 med fasta

det är lördag och Eric är fortfarande ålagd att äta/dricka endast flytande föda. Snacka om att jag lider med honom när allt han gör är att teckna smörgås och ost. Gråten kommer alltid när vi öppnar kylskåpet för han vill verkligen inte ha fil, yoghurt, soppa, glass etc. Visserligen kryper han till korset och går med på vaniljyoghurt men det är långt mellan gångerna vilket gör att han knappast kan vara mätt. Eftersom han har ett bra humör förutom när vi ska ordna mat känns dessa dagarna riktigt ok. Han har nyss haft 1,5 timme utan sina armmaschetter, tänk vilken lycka för honom att inte behöva ha raka armar. Under uppsikt får vi nämligen ta av dem och det är vad jag har haft. Han har inte visat en tendens till att vilja stoppa något i munnen, varken saker eller fingrar :-) Under den tiden passade jag även på att bada honom men då händer det som jag har varit orolig för.... han ser en napp under badrumsskåpet!!!!!!
Där ligger en vit söt napp som vi inte har sett och snabbt plockar jag upp den och berättar att den måste vi skicka till doktorn så de små bebisarna kan få dem, de som behöver napp nu eftersom han är en stor kille..... konstigt nog köper han denna desperata lögn och återgår till badleken. När badet är slut sitter han på skötbordet, han tar fram sina armar och låter mig sätta fast armmaschetterna igen utan att ens bli ledsen - vilken underbar riddare vår Eric är!! När kläderna är på och vi åter är inne i vårt sovrum börjar Eric återigen prata om nappen, men säger då att - "dottor bappen bebis" vilken lycka det är att höra dessa ord utan tårar och gråt inblandad.
Svunna tider... Eric med napp
Både igår kväll och idag på dagen har han lagt sig för att sova utan något som helst motstånd. Allt han vill är att jag sitter på golvet bredvid sängen och efter max 5 minuter sover han, vad ska jag säga. Vi har haft toppen dagar hittills och även om det från och med nu skulle bli katastrof har han varit helt fantastisk och fortsätter det lika bra kommer detta bli en riktigt överkomlig period. Vissa säger att det är endast de som klarar av prövningar som får dem... börjar tro att det ligger något i det eftersom vår riddare klarar detta sjukt bra.

1 kommentar:

Farfar sa...

nu kom en tår.