söndag 21 augusti 2011

Vi verkar ha klarat det...

vet att man inte ska ta ut saker i förskott men just nu känns det som att vi alla har klarat fyra dagar fastande. Visserligen är det enbart Eric som gjort det fullt ut, men wow vad glad vi är över att det har gått bra. Under lunchen idag blev jag dock lite skärrad när vaniljyoghurten tog slut, men sekunderna efter min upptäckt visade Eric glatt tecknet och sa att han var "mäck". puuu vilken lättnad - vi vann lite tid också eftersom han efter det tog sig en tuppis. Ännu en dag med god sömn och mycke Pippi på tv.... jag tror att jag kan replikerna så bra nu att jag lätt kan vara stand-in om de ska göra en nyare version av denna film.
Vi skickade ett mail till Erics dagis idag och berättade hur det har gått och att han tidigast kommer till dem den 30 augusti för då har han fått testa riktig mat den 29:onde och då vet vi om han är helt redo för att träffa sina kompisar och fröknar igen. Sakta kommer vi framåt och imorgon börjar stora syskonens skola, det kommer bli tomt för honom att enbart leka med mormor och morfar, men å andra sidan får han all uppmärksamhet och det gillar han verkligen. fortsättning följer....



1 kommentar:

Farfar sa...

man skall alltid ta ut glädjen i förskott. Det värsta som kan hända är att man varit glad i onödan.