söndag 2 januari 2011

Erics första jullov

eftersom Eric fick magsjuka den 17 december kunde han inte var på dagis de sista två dagarna innan jullovet skulle börja, detta har gjort att Eric varit hemma och myst oerhört länge. Minst en gång per dag visar han tecknet för dagis, precis som att han vill veta om vi ska åka dit, SKÖNT!

Jul och nyår har varit en härlig högtid för Eric, han var inte rädd för tomten och alla raketer från nyår missade han eftersom han somnade kl. 20.
2011 kommer bli det år när Eric på allvar börjar på dagis eftersom jag (T) kommer arbeta för fullt och det kommer göra att han kommer få ett större och mer utvecklat teckenspråk men även uppleva både sportlov, påsklov, sommarlov och höstlov detta år. Vi har en operation detta år men den blir först efter Erics två årsdag - vi hoppas även att matsituationerna och tuggandet ska bli bättre så att alla inblandade kan slappna av under måltiderna.

God fortsättning till er alla från vår riddare Eric

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hittade din/er blogg när jag googlade LKG blogg.
Jag har en son som är född i maj 09med vänstersidig totalspalt. Jag har bloggat sedan vi fick beskedet att vi väntade en liten spalting. Det är alltid lika spännande att läsa om någon som har en liknande resa. :)

Erika i Villa Lilja sa...

Hittade er fina blogg idag. Vi har en flicka på 3 år som är född med bla en dubbelsidig LKG-spalt. Känner igen mig i så mycket som ni skriver, skönt ibland och se att man inte är ensam med sina tankar.
Isolde går på dagis och har där en resurs på 20 timmar som tecknar med henne och jobbar med olika språkövningar bla figuren BABA som Isolde tycker är superrolig. Även den övriga personalen är duktiga på tecken och här hemma kämpar vi också på. Speciellt vår nioåring är väldigt duktig.
Jag var lite tveksam i början till det hela men kan säga nu att det hjälp Isolde enormt mycket i sin utveckling. Det kommer mer och mer ord och samtidigt bygger vi upp hennes ordförråd med teckenspråk.
Lycka till med dagis, jag kikar in här snart igen.
Kramar Erika