onsdag 10 augusti 2011

Snart operationsdax

Idag var första gången som jag läste igenom alla direktiv inför Erics operation, men oj vilken knut i magen jag fick. Vi har ju tagit ganska lätt på att det var dax igen, vår riddare har ju hittills varit så duktig -men när jag började läsa restriktionerna efter operationen blev jag rädd, ja faktiskt rädd.

* Eric får inte ha tröstnapp eller nappflaska 2 veckor efter operationen (där sprack all härlig nattvälling, samt trösten)
* Eric ska ha spjälkade armar i 1 vecka efter operationen för att inte riskera att han stoppar in fingrar eller dylikt i munnen... hmm hur håller man i en hockeyklubba då?
* Eric får äta flytande mat 4 dagar efter operationsdagen, därefter mos/purémat under 7 dagar.... hur tänkte vi??? en hungrig Eric är inte att leka med.
Vi hade planerat att kunna återgå till arbete redan efter tre dagar och låta våra föräldrar hjälpa oss med Eric eftersom han ej får vara på dagis 10-14 dagar efter operationen..... men vem orkar med en Eric utan napp, välling, smörgås, ost, fast föda you name it?????
oj oj oj säger jag bara - ge mig styrka.

Underbara Eric lyckligt ovetande inför nästa vecka, här är han i hockeyhallen och ser på storebror och ismaskinen så klart.

1 kommentar:

Farmor o farfar sa...

vi är med på resan