torsdag 13 januari 2011

Rören fungerar

igår upptäckte jag att Eric hade ett enormt kladdigt inneröra, ja rent ut sagt såg det riktigt äckligt ut när man tittade i hans högra öra. Eftersom han är lika pigg och glad som vanligt fanns ingen oro men vi ville självklart kontakta Öron-Näsa-Halskliniken för att få veta om rören börjat krångla eller liknande. Sagt och gjort, jag ringde kl. 11 och de ringde upp en halvtimme senare och vips hittade hon en akuttid på Öron i Borlänge kl. 13:40. Eftersom Lars var hemma och vabbade för storebror Emil fick jag åka i ilfart till Västanvind och hämta en sovande Eric för att sedan infinna mig på Borlänge sjukhus på utsatt tid.
Undersökningen gick bra och en öroninflammation i höger öra konstaterades och tack vare att rören fungerat hade Eric inte känt någon smärta. Nu ska vi hälla 8 droppar i höger öra varje dag under en veckas tid och om E inte får någon feber ska detta vara över efter det, sååååå skönt.

2 kommentarer:

Kryck sa...

skönt att det någon gång går lätt!

Amanda sa...

Hej!
Jag heter Amanda, är idag 19 år men är född med läpp och käkspalt, tänkte bara säga att jag blev jätte glad när jag hittade denna blogg och att jag hoppas att det kommer flyta på för er lilla Eric som det har gjort för mig!
Toppen bra att någon skriver om LKG, det tycker jag är jätte trevligt, eftersom jag själv föddes med det!

Massa kramar och lycka till!