torsdag 26 november 2009

Dag 2 hemma i Ullvi

Medan Eric sover ute i vagnen passar jag på att skriva lite hur det går för vår lille riddare. Vi är alla positivt överraskade över hur väl han klarar smärta och att han trots den är nöjd och drar lite på smilbanden (dock ej lika brett :-)) Att sova är inte lika lätt med tanke på att han är van att få ligga på sida och gossa med både isbjörnen och sin kudde, detta gör att det blir korta sovstunder och mycket bära för oss vuxna. Vi hoppas att för varje dag som går vänjer han sig vid att vara spjälkad och att inte få ligga lika skönt på sida som förut.
Visst är det läskigt att se Eric ligga på rygg, vi har ju dålig erfarenhet av detta (kräkningar) MEN hittills har allt fungerat bra och det hoppas vi att det även gör i fortsättningen.
Inatt turades jag och Lars om att bära Eric och att få honom att sova, visst är man lite mossig i huvudet efter en sådan natt (min andra) men på något sätt känns det som att ha en nyfödd bebis igen - att "nattvandra" gjorde vi ju redan i början av augusti. Jag stannar här för att fortsätta dokumentera mer senare, men so far so good som Bryan Adams sa.

5 kommentarer:

Familjen Erlman sa...

Du är en hjälte Tina, jag älskar dig!

Kryck sa...

Du är bäst Tina!

L8 sa...

Fantastiskt! Du är otrolig! Kramar till er alla!

Svärmor sa...

instämmer med övriga. Du är helt enastående Tina.Kramar

Sandra sa...

Ni är tamefan helt otroliga du och Lars! Tur för eric att han har föräldrar som er :)