söndag 9 oktober 2011

Alla stygn borta!

Nu är de borta alla dessa stygn som Eric haft i sin gom. Det tog lite tid men attans vad duktig han har varit, måste säga att vår riddare har visat en helt ny sida vad gäller att ta motgångar.
Nappen är borta och de få gånger han pratar om nappen kommer i nästa andetag att alla bebisar har fått dem av doktorn. Tänk att detta gick så smidigt, kan knappt fatta!
Sedan har vi alla dessa vällingsflaskor som också kan ses som tufft att vänja sig av vid, även detta har gått problemfritt - han har inte frågat en enda gång efter att få en flaska....!
Denna vecka ska Eric på logopedbesök i Mora för att förhoppningsvis prata lite mer och även om vi hör stor skillnad i hans sätt att prata - bör experterna få säga sitt. På torsdag ska han till logopeden.

Självklart tittar han på sin favorit Meckar-Micke, på rätta plats vid ön... jag vann fighten denna gång :-)


1 kommentar:

Carola (Stolt Mamma) sa...

Hej!
Jag har en liten undran :)
Om jag får göra en länk till eran blogg om Eric i min?
Vi fick en son den 7/9 2011
men "bara" gomspalt men känslorna jag läste om du hade då han föddes känner jag igen. Lägger skulden på mig själv för detta.
Har gjort en egen kategori om Elliot som han heter kommer även lägga upp lite info om LKG då jag tycker att det finns dåligt med info på nätet och även sjukhusen.^
Det är väldigt viktigt att man inte känner sig ensam och det var väldigt skönt att hitta eran blogg och få läsa...TACK

Ha en bra dag!
Mvh Carola