tisdag 20 april 2010

Det var en infektion i munnen

Det blev långdraget att få ett svar från vårt kära landsting denna gång :-(( Trots tre påringningar på måndag och idag tisdag så kunde de ej ge oss svar på den odling som gjorts. Tänk att en hirarki kan vara så stenhård att den sköterska som pratar med mig i telefon och läser svaret på provet på en dator framför sig EJ kan berätta för mig utan måste be en läkare berätta svaret för mig!!! När det sedan inte kom något samtal från Falun av just en läkare blev man oerhört irriterad och rädd, E började bli mer gnällig än vanligt, inte alls intresserad av mat samt lite feber. Lars som är i Uddevalla ringde då till sjukvårdsupplysningen och de ordnade att jourläkaren informerade L samt ringde mig i Leksand för att därmed få E's vikt. Imorgon kl. 8:00 får jag hämta ut antibiotika för 10 dgr - sedan hoppas vi att denna resa är ur världen och stygnen borta.

Inga kommentarer: