fredag 4 december 2009

10 dagar efter operation

Som rubriken säger så har det gått tio dagar sedan Erics läpp blev fixad. Allt fortsätter gå bra vad gäller matning, kräkningar, smärta mm. I tisdags tog vi av "armbågsskydden" och det var en oerhört lycklig Eric som återigen kunde smaka på sina fingar - även om det tog några dagar innan han fattade att han kunde... Det var en stor milstolpe att få ta av dessa skydd och på måndag är det dags att byta tejp igen för att sedan på onsdag nästa vecka införa napp OM detta behövs. Det råder oenighet kring denna fråga i familjen vilket gör att än är det inte beslutat hur vi ska göra....
Matfrisk har Eric också blivit vilket gör att han växer och ser ut att ha blivit något större, på måndag vet vi mer exakt då ska vi på BVC. Väl på BVC ska även pumpen lämnas tillbaka - ja nu har ett stort mål uppnåtts. Jag fixade att pumpa ända fram till Erics första operation och hur jag har gjort det är för mig svårt att förstå, det har varit en kamp både med att få mjölk men även att få tid till att pumpa. Försök själv att slappna av när ditt barn skriker, ligger på rygg bredvid dig och får kräkningar... nej med facit i hand så vet jag inte alls hur jag har kunnat fixa detta. På dessa störningar ska även tilläggas att det är endast ett bröst som har levererat tillräckligt med mjölk. Hur sjukt är inte livet, när man är mitt i det vet man inget annat utan gör det till vardag - men ni som har sett mig från sidan om... erkänn ni måste tycka att jag är mer än skvatt galen. Jag antar att det inte är sista gången ni kommer få tycka det :-) Erics resa fortsätter men nu med Enfamil AR Lipil som föda (ska vänta tills efter nyår med riktiga matportioner efter samråd med dietist) PS fick en Moet av min man nu medan jag skriver, så nu är det deffenitivt slut på allt vad pumpande/ammande heter för mig, forever.

2 kommentarer:

Svärmor o svärfar sa...

du har verkligen gjort dig förtjänt av en magnum Moët!

Ia sa...

Har du pumpat ALL Erics mat? Inget tillägg alls? I över 4 månader? Milda makter kvinna - vad har du för superkrafter? Hoppas nu att den nya maten funkar bra, så blir det ett moment mindre.
Vad bra det ser ut på läppen. Härligt!

Ha det gott!
/Ia