tisdag 24 november 2009

Har fått bedövningssalva på händerna, mums

Här ligger Eric med bandage om sina små händer, en salva har lagts på samt ett genomskinligt plåster. Jag var lite orolig över att det skulle bli en tuff natt med tanke på att sista undersökningen fick Eric 21:10 :-( och då hade Lars redan vaggat honom till sömns och lagt honom i sin "ryska" spjälsäng. Undersökningen gick till hälften bra, Eric hade oerhört ont och skrek oavbrutet när de skulle se in i höger öra, fy vad hemskt att då som mamma hålla fast både armar och ben medan detta skrik pågick. När undersökningen var klar och de hade konstaterat att inga rör skulle opereras in denna gång somnade han i min famn men hulkandet fortsatte genom hela natten.
Jag blev väckt 1:25 för att värma mjölk, matade en sovande Eric för att sedan lägga honom igen - det fungerade bra. 04:15 kom han över till min säng och där sov vi ända tills en sköterska kom och fixade Erics händer med salva... en toppen natt som gjorde att min nervositet la sig ännu mera. Vilken hjälte vår E är, precis som sina två storasyskon.

Inga kommentarer: