lördag 12 september 2009

Status que

Fortsatta problem med vikten (dock inte samma som en annan) och nu skall vi prova att "tvångsmata" en större mängd varje gång. Eric ser ut, som man själv brukar efter ett vårdslöst genomfört julbordsätande, efter varje måltid, ser ut som att han skulle vilje knäppa upp byxorna och lägga sig fram för tv:n, ja Ni känner säkert igen Er. Ser dock ut som att om vi låter honom ligga blick stilla efter matning så behåller han det mesta utan att kräkas, han fungerar ungefär som en läskflaska, när man "ruskar" så pyser och sprutar det liksom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

mm jag minns det där ;)

Anonym sa...

ja alltså det var majamyra.se som skrev.

Ia sa...

Hej!
Först måste jag säga grattis till en jättefin liten kille!

Jag är en till bloggande mamma (precis som majamyra-Lisa) med en LKG-pojke. Vi ligger lite före, vår Oskar föddes i mars och har just gjort sin första operation (läpp och näsa 21 sep). Jag har tänkt göra en bogg som handlar mer fokuserat om Oskar, men tills vidare skriver jag i den vanliga bloggen. http://knaggelbacken.blogspot.com.
Kika in om ni vill.

Jag önskar jag hade något bra tips när det gäller matningen, men vi hade tur, det har funkat bra. Jag pumpade i tre månader, men vi fick hela tiden stötta med semp. Det är bedrövligt tråkigt att pumpa, jag hann igenom många DVD:er. Jag antar att ni har den norska flaskan som man klämmer på? (vi fick en sån från LKG-teamet på Karolinska). Det finns ett annat system också, i Medela serien (special needs heter den). Jag skaffade såna nappar + ventiler, men fick en känsla av att den var för mindre barn. För oss funkar den norska bättre. (finns på www.dwenger.se)

Jättefin blogg, hoppas att jag får titta in ibland!

Hälsningar,
Ia (med Oskar 6,5 mån, Emma 6 år och Calle 8 år och så Mannen förstås!)